Tuesday 17 February 2015

The Biggest Loser

Assalamualaikum...

Tergamam.Terkejut.For d 1st time in my life,ini yg paling teruk.X sangka.Memang terkejut...

Dengan rasminya saya umumkan...Berat saya 71.7kg.Sekian. T_T ........

Itu la berat saya yg terpaling berat.Terkejut gila...Allah apa yg aku makan ni sampai berat macam ni???Sebelum majlis nikah hari tu berat saya dalam 61kg gitu.But now after 5 months married,im obessed.Sedihnya...

Nak dijadikan cerita,hubby tolong iron baju kurung untuk pakai g keje.Then pagi tu bersiap2 la nak pegi keje.Time nak sarung baju kurung tu,susah lak nak masuk.I was like,apa hal lak ni lekat semacam???Saya ingatkan sebab kulit basah so macam baju tu lekat la kan.Setelah bersusah payah sarungkan,tengok depan cermin.Oh myyyyy!!!Macam sarung nangka busuk!Ketat gile.Dekat bahagian lengan tu sampaikan x boleh nak gerak2.Apa ni??Sebab baju tu dekat sebulan dah x pakai...Punye la cepat.Last time pakai still lengan tu muat n ada ruang.Sekarang?

Macam mana nak buat?Beli ubat kurus memang x r kan.No way Memang x caya Sebab benda tu bahaya.Kalau x bak mai sini ubat kurus yg bila kita makan x perlu diet x perlu exercise.Cukup makan pil je gerenti kurus.Korang boleh melantak je apa2.Fast food junk food apa2 pun.No pantang2 or diet.Ada ke???Xde kan...

Nak diet pemakanan sihat memang x mampu sebab kat rumah tu susah sikit.Lagipun hubby kuat makan n masak.Kalau xnak makan dia akan paksa :')

Nampak gaya kena step by step semula.Kurangkan makan.Belajar control makan n start diet sihat.Dah kena start aerobic semula.Dah x boleh dah ni...Dah habis berat dah ni...

T_T

No comments :

Post a Comment