Wednesday 25 February 2015

Perempuan dan Barang Kemas.

Assalamualaikum

Hehe ;)

Hari ni dah hari Khamis.Hooreyyyy!Esok weekend.Cepatnya lah kan hari berlalu sekarang ni....

Hari ni kat ofis still xdapat internet lagi.Keje2 banyak giler tertunggak.9-10 mac ni audit nak datang.11-14 gi langkawi lak untuk kursus.Oh seksanya....

Lately,isu2 berkaitan nak pergi Langkawi memang hari2 boleh dengar.Ye la semua semangat kot nak pergi.Tak sabar.Padahal kursus BTN.Hah kau...semput la nanti kena gasak dgn fasi2 kat kem tu nanti.Ntah sempat ke x nak shopping n jalan2 kat sana.Well to be honest saya berbelah bagi nak gi ke x.Sebab terpaksa tinggal hubby sorang sepanjang tempoh tu.Mak nak gi tido rumah besan dia.Ada kenduri.Then kete saya rosak.Drive shaft kena tukar.Lagi 20 mac dah start kuliah.So fahamla kan banyak mana duit habis kat situ.

Memang dah set dari awal lagi.Gi langkawi xnak beli apa2 kecuali coklat.Itu saja coz saya xde bajet lebih.Pinggan mangkuk boleh je beli dekat Rantau Panjang ni hah..Pergi ni pun bawak back pack je.Malas r nak bawak beg banyak2.X kuasa!

Sebenarnya nak citer sal barang kemas atau emas.Terus terang cakap saya memang x suka barang kemas.Pelikkan?Sejak kecik sampai sekarang.First cincin belah rotan emas saya beli bila dapat first gaji.Then xtahu sapa curi.Hilang dalam my own room. T_T

Then masa merisik+tunang hubby belikan cincin belah rotan emas putih di Poh Kong.Murah je.Dalam rm400.Tu memang ramai yg x setuju coz xde nilai.Ye la xkan la nak gadai kot cincin tunang???Saya bukan jenis camtu

Masa nikah hubby x beli cincin.Sebab saya amik cincin emas yg mama bagi lama dulu.Cincin pertama mama beli guna duit gaji pertama.Sentimental value.So saya guna cincin tu untuk jadi cincin nikah saya.Save bydget kan?Haha... Then lepas 3,4 bulan nikah mama cakap,kenapa x beli barang kemas?Baru nampak manis sikit...Fyi,my mum pun memang jenis x suka pakai barang kemas.Dia cuma pakai cincin nikah sahaja.So dengan duit sikit je,pergila kedai emas lama.Beli rantai tangan emas.Halus n kosong.Itu yg saya suka.X besar x sarat.X suka over2.Tu je yg saya ada.

Bukan nak mengumpat tapi i wonder,kenapa perempuan suka sangat barang kemas?Tengok rantai labuh loket besar.Gelang kat tangan tu dah la besar2,bukan satu,2,3 sekali.Cincin xyah citer r.Penuh jari.Dah macam tok bomoh dah.Ada akak tu rilex je beli sampai belas2 ribu.Lepas tu beli lagi beribu.Oh my...mana la dapat duit banyak sangat kan?Untung suami kaya..Tapi kalau saya jadi dia pun,kalau banyak duit sekali pun ,saya xkan beli barang kemas.Orang cakap boleh wat harta,simpanan.Setakat mana sangat?Silap hari bulan x bayar zakat.Beli banyak2 nak pakai habis semua satu badan,x takut kena ragut ke???Ok ada yg cakap ala..nanti terdesak boleh gadai.Ye memang.Tapi saya bukan jenis macam tu.Ntah la...

Cuma saya sendiri sebagai perempuan terfikir,kalau dah kaya,banyak duit sangat,kenapa x beli rumah mewah?or kete mewah?X pun beli baju2,handbag designer ke?Or cantikkan diri untuk hubby?Or paling bagus bersedekah,buat amal ke?Maybe la kan dorang dah buat amal,but still for me,sangat membazir beli barang kemas sampai over sekali...Setakat mana sangat la nak pakai sampai habis satu badan???Walahhualam...

No comments :

Post a Comment