Wednesday 11 February 2015

About My Self.

Assalamualaikum...

Eh hari ni dah hari Rabu semula ke?Wah...cepatnya masa berlalu kan?

Nothing much to say.Rasa macam nak perkenalkan diri macam masa orientasi.Ala sesi ice breaking tu ler...Huhu...

Nama saya Aimi Ezzati Binti Yaakub.Tarikh lahir 24 September 1989.Umur kira sendiri ler...Ore Kelate.Beranak di Kb.Stay di Pasir Puteh tapi after married stay dgn hubby di rumak mak dia di Pasir Mas.Baru hampir 5 bulan mendirikan rumah tangga.Masih belum ada rezeki anak lagi n still trying.

Ada diploma in islamic banking n finance.InsyaAllah kalau ada rezeki akan sambung my degree in Bba honors in Finance secara e-pjj di uitm.Saya bekerja sebagai pembantu tadbir kewangan under kementerian kesihatan.Dah 2 tahun lebih dah.First kerja sebagai M.I.S(management information system staff) di supermarket pantai timur pasir puteh.Tapi x lama pun..Dalam 6 bulan gitu r.

Suami saya,Khairul Azman.Lebih tua dari saya.Huhu...Orang Pasir Mas.Sekarang bekerja sendiri di kampung.Masa awal2 kami kenal dia bekerja sebagai team leader celcom service then quit sebab permanent kena transfer ke branch N9. Nak buat macam mana ..Masa tu kan baru jatuh cinta.X sanggup pisah lama2... T_T Oh dulu dia chef.Teppanyaki,Hotel Concorde,Chilli's Restaurant...Paling lama di Concorde la.But now bila suruh dia jadi chef semula,kalau rasa nak kena jelingan maut boleh r.Never mention about chef ok!Btw he's a great chef for me...Bila dia masak,memang give up.Sedap sangat...Xleh nak lawan ler...Tapi yg x best nye bila dia masak dia akan paksa saya ada sekali tengok.If not,jangan harap tahu resipi dia ok!Kedekut!!!

Saya ada 5 beradik.Abang saya seorang leftenan di navy.wife dia sarjan navy jugak.Ada anak 2 orang.Lelaki.

Kakak saya,penolong executive kewangan di anak syarikat Mara di KL.Single mom.Anak 2.Girl n boy.

Then me.

Lepas saya,adik lelaki.Lepas habis belajar kejuruteraan automotif di politeknik,sekarang jadi petani moden.

Finally lil bro.A boy.Baru habis SPM.Sekolah Menengah Kamil.Harapan tinggi untuk budak ni.InsyaAllah cita2 dia nak jadi Nuclear Physicist.

Right now kami dalam proses jadi breeder kucing.Alhamdulillah rumah dorang dah 90% siap.Tinggal cuma pintu,nak cat then basuh rumah.Kali ni nak buat betul2 dah sebab ini pun insyaAllah akan jadi salah satu sumber pendapatan rezeki kami...Kucing yg akan kami breed ni jenis domestic long hair.Tapi orang biasa panggil parsi.Fyi kalau parsi hidung kemek tapi xde cert n bukan pedigree,tetap akan dipanggil domestic long hair or dlh.

Ok tu je.Tata.

No comments :

Post a Comment