Monday 25 May 2015

My Journey As A TTCian

Assalamualaikum...

Phewww...Sejak minggu lepas non-stop sibuk.Sibuk dgn keje,sibuk dgn kelas.Asignment bertimbun x siap lagi.Final dah nak dekat...Bulan puasa ni pulak final exam. T_T

Ok.Hari ni nak share sikit my journey dalam usaha untuk hamil.I mean TTC.

It all start from my wedding day.Ok i admit yg saya memang sangat berharap untuk bunting pelamin sebab hari saya nikah tu baru sehari lepas bersih dari period.So my hope sangat la tinggi.Plus my mama n big sis pun bunting pelamin.So maybe thw chance is high la kan...

But i wasnt like that...Harapan tinggal harapan.For every month we waiting penuh harapan untuk saya hamil.Ramai yg cakap ala relax la baru nikah.Enjoy ur honeymoon phase la...Manja la puas2 dulu...But i want a baby...

Hubby memang x mendesak.But setiap bulan bila period datang lambat mesti dia excited n akan cakap,dah lekat la tu!Im sorry but u wrong baby...Im not!T_T

So after 5 or 6 months i guessed,saya cuba berurut dgn tukang urut di kampung.Try ikhtiar coz my friend cakap kalau berurut ni boleh betulkan balik kedudukan rahim la apa la..So terpengaruh n try la berurut.First time,baru dapat tahu yg rahim saya bengkak.Patut la selalu sakit dekat peranakan.

Then second time pun sama n tukang urut betulkan balik kedudukan rahim.N after that dah jaranggg sangat rasa sakit dekat peranakan.Lepas tu dah x berurut.

Then sebulan lebih yg lepas,saya start consume acid folic n vit c yg dibekalkan dari klinik gomen.X amik setiap hari pun.Kadang2 amik.Kadang seminggu lupa nak amik.

Then sebulan lepas try lak consume Pati Delima Gulsan tu.Yg ni pun sama...jaranggg sangat nak minum teratur..Kadang2 seminggu sekali baru ingat nak makan.Hehe...

Then macam biasa,kehidupan sibuk penuh stress saya la...Tension xyah cakap la.Rasa macam nak give up pun ada study.

Now im waiting for my period...Bincang dgn hubby,dia cakap kalau x jadi jugak dia nak bawak pergi berurut dgn bidan terkenal dekat Jeli.For me,saya x kisah..Sebab kami dah cuba ikhtiar.X salah kan ikhtiar dgn bidan ni pulak..

Ada yg suggest amik ubat zuriat la apa la.Ntah la..x berapa berani sebenarnya sebab xtahu punca apa kan.Ntah2 saya ada masalah dalam peranakan ke...So hubby jugak decide nanti dia nak bawak saya jumpa pakar.I mean,we both la.Sebab xtahu apa masalah or berpunca dari siapa.

N last hope,setiap kali solat,berdoa lah..Itu satu2nya tempat harapan kita...Dia pemberi rezeki..Turn To Allah...

N to all ttcian out there,please never give up or losing hope...InsyaAllah ada rzki untuk kita menjadi seorang ibu nanti...

No comments :

Post a Comment