Sunday 3 May 2015

Isteri,Suami & Rumahtangga

Assalamualaikum

Hai... :)

Hari ni dah 4 Mei 2015.Tahun ni rasa macam cepat2 sangat kan masa?Dah x lama dah nak masuk bulan Ramadhan...

Hari ni sekadar nak kongsi,untuk dijadikan pengajaran,peringatan buat kita yg sudah berumah tangga.

Saya baru sahaja nak masuk 8 bulan kahwin.Still xda anak but ada anak yg kami pelihara.Yes saya sangat tertekan n terdesak untuk mengandung.T_T.Ok let's not talk about this.Rezeki di tangan Allah...

Ada x dikalangan family korang or kawan baik,kawan ofis ke,yg terjerumus dalam poligami?Mesti ada kan...Polygamy is halal in Islam.Yes i agreed with that.Saya x menolak poligami.But saya x mampu untuk bermadu.You get it what i mean?Alkisahnya....ada sedara family sebelah hubby,jadi isteri no 2.Bernikah tanpa pengetahuan n persetujuan isteri pertama.Saya bukan nak bukak aib sapa2 ok!Just sekadar untuk pengajaran kita.

So,ditakdirkan si isteri tua dapat tahu.Kantoi la...then pergi serang si bini muda ni.So apalagi?Perang Dunia pun meletus.So,dipendekkan cerita(complicated so aku pendekkan!),budak perempuan ni(si bini muda ni baru umur lepas SPM n ada baby girl 11 bulan hasil pernikahan pertama dgn suami yg dulu),stayed with us for several days.Sebab dia anak yatim piatu then xde adik beradik yg boleh diharapkan.Ok.Everything's was fine until last nite.

Saya keluar dengan hubby semalam.Pergi kedai runcit.Then masa balik nampak kete parking depan rumah n there are these 2 womens talked to her infront of our house.Actually xde sapa tahu lokasi budak ni tinggal.Ntah macam mana si bini tua ni dapat tahu yg dia menyorok di rumah ni...So semalam si bini muda n bini tua ni berbincang la sampai tengah malam.I dont know what they've been talking about tapi yg saya tahu si bini tua tu macam mana sekali pun xnak bermadu n nak si bini muda bercerai dgn suami dia.

So,apa yg korang rasa?Sebelah family hubby of coz la cover n support kaw2 sebab tu family dia.But honestly,saya x masuk campur or berpihak mana-mana.For me,yg jadi mangsa dalam keadaan ini ialah his wifes.Both.Yang salah suaminya.Eh?Memang la semua ni takdir.Jodoh Allah yg tetapkan...Tapi ntah lah.Alasan dia sebab kesian budak tu muda lagi.Dengan anak kecik lagi..Tapi bila dah jadi macam ni,semua orang akan terluka.And saya xkan salahkan his 1st wife sebab isteri mana yg sanggup terima suami bernikah lain???

Semalam jugak saya borak2 dgn hubby.Hubby cakap,susah jugak poligami kan?Tengok apa dah jadi.Then i said,try la kalau nak nikah lain...B xkan serang that girl.But i will leave u.No second chance..Then he hugged me n said xkn la abi nak nikah lain..cukup sorang ni pun dah pening kepala!T_T...Try la kalau berani.Kalau rasa mampu adil seperti Rasulullah,teruskan...I wont stop you.But honestly,saya x kuat.N i pray that his heart only belong to me...Memang dia bukan hak mutlak saya tapi,sapa x sayang suami?Nak kena kongsi suami,i mean,kongsi everything,im not that strong...Whether i go,or she go....Coz i love him so much n cant imagine my life without him by my side...I pray,I hope,he wont do that to me...

No comments :

Post a Comment