Tuesday 7 October 2014

Hantaran nikah bajet yg simple.

Salam

:)

Berapa bajet yg anda akan spend untuk barang2 hantaran n untuk gubah?

Saya?Kalau saya,barang hantaran dalam RM200 kot then gubah dalam RM80 gitu je.Total dalam RM300.Murah kan?x caya???Sapa cakap nak nikah kena ada duit banyak coz barang2 hantaran pun dah beribu?No,no,no!Silap tu..let's check it out.


ni t-shirt polo hubby beli sendiri.


set body shop for men.dia pakai CK tapi saya suruh beli je yg ni coz nak jimat.huhu.. :p

tafsir al-quran yg hubby beli.sejadah saya beli.


salah satu hantaran.pulut kuning.hias sendiri.lagi jimat.

Banyak gambar x dapat amik...sedih sebenarnya.tapi xpe la,nak wat macam mana..xda OP..

Ni senarai barang hantaran saya bagi kat hubby:

1.cincin-bawak masa akad nikah

1.perfume body shop.kalau x silap dalam RM230
2.tafsir al-quran harga RM30 hubby beli n sejadah saya beli RM25.
3.kasut saya x ingat harga berapa tapi hubby beli
4.t-shirt polo pun hubby beli.
5.coklat ferrero rocher rm35 che long sponsor.coklat duit tu kakak sponsor.
6.pulut kuning kos dalam rm12 kot-pulut2kg + hiasan
7.buah rm12
8.kuih luuk chup che la sponsor.RM80 sebekas.
9.kek 2 kg lebih.tempah dgn gf adik.so dia bagi murah la.RM60.


See?nampak x penjimatan kat situ???Xda yg membazir kan?semua murah2 je..sebab fikir 1 je.tetapkan niat.bukan nak menunjuk2.jgn jadi riak.x perlu nak tunjuk kat tetamu barang2 hantaran kita mahal n branded.



Ini pulak barang hantaran pihak lelaki.

1.cincin n mas kahwin masa akad nikah
1.set body shop saya beli on9.masa tu sale.semua sekali,perfume,shower n lotion then lotion besar,RM96.murah giler kan?so rajin2 la survey ok!
2.kasut Crocodile.beli masa sale.RM70.
3.al-quran n yasin.hubby beli.
4.pulut kuning.
5.buah.
6.kain telekung.saya pau yg mama.nampak eksklusif coz abang beli dekat bandung,indonesia masa dia belayar hari tu.
7.kek 2kg lbh,tempah dgn gf adik saya jugak.

Simple kan?Ikutkan hati memang la nak letak yg biasa pakai...tapi masa tu duit kurang coz banyak dah habiskan untuk persiapan.so,kira amik syarat je la kan.janji cantik.Itu pun dah jimat banyak coz saya gubah sendiri tau.sangat simple.yg penting perlu kreatif.




No comments :

Post a Comment