Saturday 18 October 2014

Hamil or sambung degree?

Assalamualaikum

Fuh...Weekend yg sangat padat.Hari Jumaat after Zohor balik rumah Pasir Puteh.Lewat petang Sabtu baru balik rumah Pasir Mas.Sempat la teman hubby lepas gian nak mancing n menjala kat rumah mama ayah.Sampai koyak jala lekat di kayu di dasar sungai :p

Tadi bukak email dapat email dari bahagian HEP UITM.Tentang pembayaran yuran.Saya sepatutnya daftar n start semester 1 pada awal bulan 9 hari itu.Oleh sebab clash dgn arwah abah xde,nak nikah lagi,pahtu duit pun x cukup,so decide untuk extend.Kiranya semester pertama saya pada bulan Mac 2015 ni.InsyaAllah...

Rezeki saya dapat sambung degree secara pjj di UITM KB ni.Syukur hubby restu n izinkan...dgn syarat dia hantar pergi balik.Lagi la saya suka!mihmihmih...

Tapi confuse sebenarnya.Ye la,baru nikah.Masih dalam proses sesuaikan diri.Then,saya berhajat sangat untuk hamil dalam masa terdekat ni.Tapi hubby x berapa ok..dia x setuju sangat coz dia takut saya x larat n x dapat bahagikan masa nanti.Yup nak belajar dah 1 hal.Mesti busy giler kan?Kuiz,test,assignment..kuliah lagi.Then nak hamil.Kalau alahan teruk macam mana?Pahtu sempat ke bajet nak beranak tu biar masa cuti semester??? T_________T

Waaaaa!Macam mana ni?Hubby dah bagi kata dua.Nak mengandung ke nak belajar?Nak dua2 boleh x syg???Agak sukar untuk buat pilihan.Memang la saya belum ada rezeki lagi nak hamil.Tapi kalau Allah bagi nanti?Sebab saya memang non-stop berdoa untuk hamil...Tapi nak sambung degree tu pun memang impian saya.Dah lama saya berangan nak sambung degree.Untuk masa depan kami jugak kan?

Adoi...pening2...xtahu macam mana.Takut nanti bila dah hamil,x dapat nak belajar coz asyik alahan la,x larat la...runsing2...Xtahu macam mana.Memang tawakal pada Allah saja.Serahkan pada Dia..Semoga ada jalan yg terbaik dan saya x perlu memilih...Amin...



No comments :

Post a Comment