Monday 2 June 2014

Say Goodbye To Facebook

Assalamualaikum :D

Hai.saya mengaku yg saya akan spent 3/4 dari hari cuti saya untuk on9.name it.facebook n instagram.memang saya terlalu banyak habiskan masa dengan dorang ni...kalau kat rumah,boleh dikatakan saya asyik pegang hp je...sampai satu tahap mama tegur.x boleh tinggal ke hp?T_T..

Memang sampai ke time makan pun saya akan on9..mujur dalam tandas tak!haha!tu melampau la kot...

Alkisahnya,si tunang saya telah banned saya dari menggunakan Facebook...sebab dia xnak still masih ada sisa2 di facebook yg ada kaitan dengan ex saya dulu...ok dia agak kuat cemburu.tapi cemburu tu tandanya sayangkan? :D

So,nak respect dia sebagai tunang n x lama lagi sebagai suami saya,InsyaAllah...so saya terus delete fb tu...bukan deactivate tau.terus delete.permanently T_T...habis semua contact..kawan2 sejak zaman sekolah,kolej n lain2 dah xda...ntah la...x pasti betul ke x tindakan ni.tapi ada betul jugak sebab saya dengan dia akan mulakan hidup baru berdua lepas ni...mungkin dah x perlu kot fb tu sebab walaupun dah lama clash dengan ex,maybe masih ada sisa2 contoh macam post2 tentang dia yg saya terlupa nak delete ke...hmmm...lagipun,saya terlalu banyak habiskan masa dengan fb.bukan chatting,tetapi suka stalk n baca news feed.tunang saya pun ada nasihat,nak buat apa ada fb?kalau setakat nak post gambar kek,dessert n kucing2,guna dia punya fb pun xpe.lagipun instagram pun saya masih ada kalau nak share gambar

tapi paling touching bila dia pernah tegur bila saya post gambar.

him : ni post gambar tunjuk muka ni nak tunjuk kat sapa?
me :saja je..x boleh ke?
him :orang kalau post gambar dia x kira la kat fb or instagram mesti ada tujuan.samada nak tunjuk dia cantik ke,nak suruh orang like ke,nak suruh orang puji ke...
me :xde la..saja je..
him :tolong delete
me: ok..T_T

yup memang betul.tipu la kalau korang x pernah rasa nak post gambar untuk nak tunjuk yg korang comel ke..nak suruh dapat like,nak suruh orang puji..x pun nak tunjuk korang beli handbag baru ke,kasut ke,apa ke...mesti akan ada unsur riak di situ kan?kalau orang puji kita cantik,beg kita mahal ke,kereta kita mewah ke,xkan x rasa kembang hidung tu kena puji?kan dah jadi riak..lagipun haram perempuan tayang gambar dia...tu salah satu sebab why my fiance x kasi..dia x suka saya dedah aurat n biar lelaki lain duk tengok.bukan nak cakap alim.tapi memang la...dia cakap,lelaki ni nafsu dia lain macam...jangan amik risiko..
aurat kamu tu wanita,cuma suami kamu jer tau yg boleh tengok!

ok...

tata.

No comments :

Post a Comment