Saturday 14 June 2014

Persediaan pengantin.

Assalamualaikum.

Hai.

Rasa macam x caya je tinggal 2 bulan lebih lagi...ye la,borang nikah pun x isi lagi.ntah,sebab si tunang cakap jgn nak kalut sangat.dia cakap awal lg..saya pulak jenis suka buat awal2.geram jugak.kita risau takut x sempat jer...dia boleh lak wat lek wat peace!harap2 xde masalah la...tapi insyAllah dia cakap minggu ni dia akan cuba jugak g amik borang nikah dia...T_T.. x ke haru...baru nak amik.saya dah sebulan amik tapi terperap dalam laci sebab ikut cakap dia.tengok b2b lain,5 bulan sebelum majlis pun dah siap semua borang.waaaaaaa.....camne nih..... xpe2,balik kerja petang ni kita isi terus ok borang tu!ye la sangat kan nak isi...

dah la hari rabu ni ada kursus di teganu.hari selasa dah kena bertolak.hari khamis ada taklimat di tanah merah lak.then minggu depan ada kursus 2 hari.then at d end of this month,kita dah start puasa.ujian hiv belum wat lg.yg tu xpe la sebab result terus dapat.yg saya risau,kebenaran utk berkahwin la...sebab takut orang yg handle tu lembab..kang naya 2 minggu pun x settle lagi...nasib la dpt tunang camni...hari tu pun sampai merajuk...saya siap ugut dia saya nak g wat hiv test sorang2.terus dia cakap nak g amik borang nikah.tapi dah 2,3 minggu dah...x amik2 lg!angin tul!

Memang betul la org selalu cakap,tempoh bertunang ni banyak sangat ujian.dugaan.masa ni la kita akan start belajar utk kenal bakal suami kita...banyak perkara berkaitan persiapan pernikahan kami yg selalu jadi punca pergaduhan kami.banyak sangat yg serba x kena.ada je jadi punca nak gaduh.betul2 menguji kesabaran..sebab tu,ada pasangan yg putus tunang..sebab memang akan ada banyak dugaan...at d end of d day,it's all depends on u on how to handle it...macam saya,syukur tunang saya ni jenis senyap kalau gaduh.sebab dia tahu,bila gaduh,emosi perempuan x stabil.macam2 akan keluar dari mulut.sakgi macam2 la keputusan akan keluar.sebab tu tunang saya selalu senyap je bila kami gaduh.dia akan bagi saya cakap je apa pun sampai saya diam.dia malas nak layan sebab dia tahu perangai saya macam mana.mula la nak menyesal.lepas tu,macam xde apa jadi...baik semula...tanx abi..lebiuuu muchhoo...

XOXO


No comments :

Post a Comment