Sunday 31 August 2014

Menghadapi kematian disaat persiapan akhir majlis perkahwinan

Assalamualaikum...

Dugaan terbesar dari Allah swt kepada kami...arwah abah tunang saya telah pun menghadap Ilahi pada hari Rabu lepas.Terkejut sangat sebab dari pagi saya call tunang saya x jawab.Pukul 1.30 tgh hari,masa time rehat,dia called sambil menangis beritahu abah dah xde...Allah... T_T

Arwah abah dah lama sakit strok..memang dah xleh bangun...hari Selasa tu tunang saya pergi belikan air Anugerah untuk arwah sebab arwah dah x larat sangat..dah banyak hari xnak makan minum...cuma suap air glukos jer.gi spital pun doc suruh balik.darah dia ok.semua ok.ntah la..maybe doc dah boleh detect kot dah sampai masa dia..cuma 2,3 hari sebelum dia pergi,memang dia nampak agak sihat...

Memang sedih..sebab majlis kami dah x lama...kami redha sebab jodoh,ajal maut di tangan Allah cuma agak terkilan sebab arwah x sempat tengok kami bernikah...Tunang saya jelas nampak kehilangan sebab dia yg susah payah jaga abah sampai berhenti kerja...sebelum arwah hembus nafas terakhir pun,tunang saya ada disisi arwah...sampai sekarang dia masih bersedih..

Allah,berat ujian dariMu..kami pasrah n redha..Kuatkanlah hati kami..permudahkanlah perjalanan majlis kami nanti...Amin....

No comments :

Post a Comment