Wednesday 20 August 2014

DIY beading dress akad nikah

Assalamualaikum

Semalam,lace,manik n bunga 3D yg saya beli kat Instagram dah sampai.so,terlebih rajin lak nak siapkan dress akad nikah saya.Bulan lepas dah siap jahit patch lace.semalam terus siapkan jahit bunga n manik.semua saya d.i.y sendiri.x pandai pun.x pernah pun wat keje ni.tapi sebab nak jimat punya pasal..

baju ni saya tempah on9.Butik Ellyz Fashion.Boleh check dorang punya Instagram.sangat puas hati.baju ni harga rm200.material dia provide.kain satin lembut.jahitan memang kemas.tip top la.walaupun agak murah.dress ni saya tempah kosong je sebab nak jahit sendiri lace n manik(kekonon pandai!).

patch lace tu saya beli 4pcs RM10 dari Instagram SimplyTouch Creation.Patch Lace tu warna putih.Saya memang nak warna putih je semua sebab nak nampak bersih suci jer dress ni...



see?saya x tahu menjahit.zero!tapi buat2 berani..sebab saya dah survey.upah untuk beading ngn lace saja RM150. :( x termasuk harga lace n manik lagi...tersangat la mahal.so the solution is,kita diy sendiri la.nama pun pengantin bajet!xpe,at least kita rasa berharga benda ni sebab sanggup susah payah sendiri kan?priceless!

so semalam cuma siapkan jahit bunga 3d n manik je la..bunga 3d n manik tu pun saya beli dari Instagram SimplyTouch Creation tu.bunga 3d Rm10 utk 10 pcs n manik tu campur2 tau color.satu pek RM10 jugak.see?so dah x payah la pusing bandar cari kedai.saya memang sangat simple.tengok cantik,tengok harga,compare,berkenan terus tanya seller,terus bank in duit.habis citer.jimat masa,tenaga,minyak.mihmihmih....

So,dah siap 1 dress.Dress untuk pakai masa kenduri n baju kurung moden untuk majlis sambut menantu x siap2 jahit lagi.Entah la si tailor tu..sempat siap ke x...harap2 sempat la.

No comments :

Post a Comment