Tuesday 13 May 2014

Majlis Merisik n Bertunang Yang Simple

Salam...Hello :D

11 April 2014.Semuanya bermula di sini...sebenarnya dah lama saya n tunang plan nak adakan majlis bertunang..tapi dah banyak kali x jadi,tunda,macam2 masalah timbul...sedangkan family dia bersungguh nak datang...so,akhirnya ditakdirkan Allah,x rancang pun sebenarnya,dia bagitau family dia nak datang hari Jumaat selepas solat Jumaat tu.Alhamdulillah akhirnya family saya terima n bersetuju.sebenarnya nak majlis merisik je.xnak tunang.tapi tunang cakap nak datang 3 bijik kereta.so dah kira macam majlis tunang dah tu siap dengan 5 pa/hantaran lagi.

Alkisahnya,saya x ready apa-apa sebab tunang cakap x payah balas pun xpe hantaran tu...saya pun wat relax je la...tapi mama n family cakap,orang x wat keja camtu x balas hantaran.malu!so hari khamis tu la baru  kelam kabut cari kotak hantaran n riben... T_T...mujurlah dah beli kain untuk baju nikah...mujurlah saya dah siap wat kek Walnut Butterscotch sebijik... T_T...

Malam Jumaat tu la sibuk tolong mama kat dapur siapkan bahan nak masak.malam tu jugak la saya sorang diri kelam kabut hias barang hantaran.memang stress.nak nangis malam tu sebab tertekan sangat....entah pukul berapa tido malam tu siapkan 5 pa/hantaran tu.memang ala kadar.main rembat je barang yang ada.riben pun cari2 yg lama je..mujur ada

Selepas solat Jumaat dorang datang.rupanya rombongan encik tunang ni solat jumaat kat masjid yg sama ayah n adik2 saya solat.yang kelakarnya si tunang saya ni siap tegur n salam dengan ayah tapi ayah x cam dia! :p (sebab ini kali kedua ayah jumpa dia.kali pertama tu masa first time saya bawak dia datang rumah jumpa mama ayah time raya)

A bit frustrated coz dorang siap hias cantik2 hantaran.saya punya tersangat la simple n ala kadar je.mak sedara pun bising2 sebab saya tangkap muat je hias...dah tu mana saya tahu nak kena balas sebab encik tunang cakap xyah balas apa2!sedih...tapi dah nak wat macam mana..benda dah nak jadi..misscommunication.. :( xpe nanti majlis nikah kita hias cantik2 ok!

Majlis merisik pun sekejap je.dorang bincang camtu2 je pahtu terus makan tengah hari.mama masak kurma ayam,goreng ikan masin,saya masak tomyam,sepupu sponsor ikan bawal 3 rasa,sambal,sayur n kuih...mak sedara pun sponsor banyak kuih...

ok kat bawah ni antara gambar2 hari kejadian....

cincin white gold belah rotan ni simple giler kan?saya memang suka cincin kosong n simple macam ni...saya jenis x suka barang kemas..kalau simple gini ok la...ni pun family dia n family saya complaint sebab simple sangat n bukan emas.ala...memang xde nilai untuk dijual.lagipun xkan saya nak jual/gadai???



cincin encik tunang...cincin silver...



kain baju melayu n sampin.ni saya diy sendiri tau



ni la 5 balas 5...yang simple2 tu saya punya untuk dia T_T



saat disarungkan oleh mak...bakal mak mertua.baju saya pakai tu cuma baju kurung moden yang saya pakai gi ofis dengan shawl labuh.simple kan?mekap pun tepek bedak je sebab cuaca panas n saya berpeluh x selesa.xde mood nak mekap sampai sepupu paksa pakai lip gloss sebab nampak pucat!


Finally...Alhamdulillah...x sangka secepat ni n sedrastik ni kami amik keputusan...rasa macam x percaya dah jadi tunang orang...tinggal beberapa bulan je lagi tapi apa pun x wat lagi.memang sempoi r...sebab kami dah set awal2,majlis pernikahan nanti biar sederhana n x membazir.kalau boleh biar ikut sunnah...biar berkat.biar Allah redha..itu lagi penting..memang susah sebab banyak sangat yang campur tangan,tapi insyaAllah kami akan cuba usaha untuk laksanakan...



Tata :D




No comments :

Post a Comment