Saturday 19 August 2017

Part 2:Pengalaman Lepas Bersalin Anak 1st

Assalamualaikum

Hai 😊

Part 1 saya dah cerita pasal saat2 dalam LB sehingga baby selamat keluar.

Part 2 ni saya nak sambung cerita lepas dah bersalin.After siap jahit,doc pelatih yg tolong pakaikan pad tau.Baikkan?Siap tolong carikan getah untuk saya ikat rambut sebab x jumpa cari mana encik suami letak getah rambut saya.Masa meneran tu misi suruh buang ikat rambut.Ni petua mudah meneran.Haha.Dah siap apa semua,saya disorong atas bed tu ke ruang menunggu dalam LB sebelum dipindahkan ke wad lepas bersalin tu.

Start dari pukul 11 lebih malam hingga pukul 4 pg menunggu situ.Baring jer atas bed.Ada la 2,3 orang kat situ.Wad penuh so ada yang dah lama kat situ masih menunggu turn.Lepas beranak tu,ada rasa nak kencing.Panggil la misi dia tolong bawak dgn wheelchair ke tandas.Kat sini la bermula penderitaanku.Rasanya dekat 10 minit saya berdiri try nak kencing tapi air kencing x keluar.Sedangkan saya nak sangat2 kencing.Tapi x dapat.Sakitnya x payah cerita la.Balik ke bed semula.

Pukul 4 tu la baru saya dapat baby saya semula.Sedihnya ya Allah...tapi Alhamdulillah baby saya selamat.Comel sangat.Rambut lebat.Kesian dia dah 4 jam beranak tapi x masuk setitik pun lagi susu dalam perut sebab misi & doktor tengah pulihkan dia.

Jadi satu masalah la pulak bila saya x pandai nak susukan baby & baby pun x pandai nak hisap.Mujur lah misi2 situ baik2.Dia tolong ajar baby hisap.Baby pun mula pandai & berjaya.Yeay!But sadly susu saya setitik pun x keluar!Allah...ujian apa lagi ni?

Ok la.Setakat tu je la post ni ye.Nanti sambung lagi ek.

Tata.

No comments :

Post a Comment