Saturday 13 February 2016

Rezeki Makan-makan Udang Galah

Assalamualaikum

Hai.

Hari ni nak post pasal udang galah.Macam poyo je kan?Macam la kau sorang jer boleh makan!Eh x..jangan fikir camtu tau.Bukan show off.Jauh sekali terniat!!!

Alhamdulillah rezeki kami,semalam abang balik dari Perak bawak balik 5 kg udang galah.Huhu...Faham2 la kan udang ni agak mahal.Bukan senang jugak r nak dapat.So semalam kita orang ada la buat makan2 skit.Ala panggil mak2 sedara jer.

Kita orang masak untuk lunch.Sebenarnya hubby yg masak.Saya tukang siang n prepare barang2 jer.The rest,leave it to the chef ler...

Hubby masak pedas,sweet sour gitu.Resepi x boleh bagi nanti dia marah.Huhu.Tapi...sedap giler kot.Puas hati la.Bukan nak up suami sendiri tau.Saya ni cerewet.Kalau x sedap memang saya jujur jer.Yg ni memang sedap...T_T

Lagi 1 saya goreng bawang putih tapi x berapa menjadi.T_T...Sedih kita tau...Ye la saya kan budak baru nak belajar masak.Errrrrr....

So tengok je la gambar.

Minggu lepas hubby g mancing.Dah lama x lepas gian dia.So pergi la dia mancing dekat Sungai Batu Hampar.Dia pergi lepas maghrib.Sekejap je dalam pukul 11 malam dia balik.Dapat la sekor udang galah tapi mak ai!!!XXXL kot...Bapak besar!Oleh sebab sekor je dapat,hubby masak la mamee sup.Boleh la merasa skit sorang barang sesudu dua.Hehe...

So tu je la.Kalau di Perak abang beli rm25 sekilo.Kalau di Pasir Mas rm30 sekilo tau.Saiz tu ada yg besar ada yg kecik.Tapi puas hati la.Fresh.

Tata.

No comments :

Post a Comment