Wednesday 27 January 2016

Pendiam Dicop Sombong!

Assalamualaikum.....

Hari ni hari Khamis.Hujan dah banyak hari turun dgn lebat.Ada kawasan yg dah banjir.Ada jugak banjir sebab longkang tersumbat.Tapi tengok pada gaya angin tu seolah2 musim tengkujuh.Kat kampung dah start balik pesta ikan.Hubby pun sama naik.Tengah malam semalam siap pergi turun padang pasang pukat.Minat punya pasal.Biar jer...

Ok forget about this n just keep praying agar hujan dah x turun dgn lebat.Bukan apa..takut banjir...T_T

Merujuk kepada tajuk diatas...Hehe.Saya ni sebenarnya bukan pendiam sangat.Dengan family n kawan2 saya,memang saya peramah.Tapi xtahu kenapa...Sejak bekerja sebagai kakitangan kerajaan ni,saya jadi sangat2 pendiam n x bergaul sangat dgn staf ofis.Terutama pegawai.Memang x r kan saya nak menyampuk time dorang borak2.

Al-kisahnya..bila kita hilang kepercayaan kpd orang sekeliling.Terus terang cakap,saya x suka kerja kat sini.Stress sangat.Dah la bosan,fed up dgn manusia2 kat sini..Haishhh...

Nak tahu,hari pertama saya lapor diri kat sini,dua kali saya ditanya,kerja ni dapat sebab pakai cable(org dalam) ke???

WTH!!!Patut ke kita greed orang baru dgn soalan macam tu?Dekat situ jugak saya rasa macam nak lari balik!Apa punya tempat kerja ni???

OK bersabar.Masuk hari kedua ketiga it getting worst.Saya ni datang kosong2.Nama pun baru grad.Xtahu sepatah haram pun apa kerja kena buat.Bukan maksudnya semua benda kena ajar saya.Saya tahu saya perlu usaha n ikhtiar sendiri.Tapi sedih..

Tahu x sampai sekarang banyak sangat benda yg saya xtahu?Even basic knowledge pun xtahu.Bukan sebab saya x boleh usaha cari sendiri.Sometimes ada certain parts tu kita memerlukan tunjuk ajar orang2 lama kan.Tapi tu la...Kadang2 orang ni dia emosional.Time dia badmood mula la muka masam bila kita tanya nak buat macam mana benda tu...

Saya kat ofis x bergaul sangat dgn pegawai.Sebab saya ni macam punch bag dorang.Setakat kena marah tu benda biasa jer...Sangat hina kami staf bawahan kat sini.Dorang sangat angkuh n berlagak.Kami ni bagi dorang macam bodoh.

So tell me,macam.mana nak survive life kat sini???Dulu hampir hari2 balik rumah nangis.Sebab rasa serabut sangat.Xtahu nak fikir apa lagi dah kecuali resign.

Ni dah nak masuk tahun keempat.Perasaan tu masih sama.Cuma tengah tahun lepas n tahun ni lega sikit la sebab dapat bos baik.Kalau dulu,bos macam !@@#$//&^!!!Kalau x,xde la sampai staf mengamuk baling kerusi n nak tampar dia!

So,saya tetap.macam ni la.Terus bekerja walau hati ni Allah je yg tahu...Memang dah xde hati dah.Pergi kerja sebab terpaksa.Memang tahu dosa...Gaji dapat tapi kerja x ikhlas.Bukan...bukan x ikhlas.Saya buat kerja saya.Saya x peduli orang lain sibuk2.Saya cuma x campur aduk hal kerja dgn orang lain.Lantak la dorang nak marah ke maki saya ke mengamuk ke...Dah memang tu yg saya kena sejak hari pertama jejak kaki.

Jadi konsep redha tu dah lama dah...Cuma hati ni setakat mana la mampu bersabar.Nak.berhenti ekonomi semakin teruk.Harta pun xde.Kalau saya ni anak orang kaya xpe la.Tapi impian untuk bekerja sendiri tu tetap ada.InsyaAllah sampai 1 masa,ada rezeki mungkin saya akan berhenti jugak.Xpe la xde pencen...Yg penting saya ada income sendiri.X perlu dengar arahan orang,x perlu sakit hati,marah,sedih,menangis,x perlu attend kursus,taklimat,meeting.Yg penting saya control sendiri kerja saya

Doakan saya ye...


No comments :

Post a Comment