Tuesday 6 January 2015

Cemburu Yang Positif

Assalamualaikum....

Alhamdulillah kita dah pun masuk tahun baru 2015.Cepat kan?Rasa sekejap sangat tahun 2014....Banyak sangat yg terjadi tahun lepas.Pahit manis semua tu kita tinggalkan n kita buka buku baru tahun ni ok?

Banyak sebenarnya cerita yg saya nak share.Macam2 tapi memang x sempat langsung sebab kekangan masa.Yg terbaru kejadian banjir bah merah melanda Kelantan.Yg tu saya post next entry ye sebab banyak gambar2 saya nak kongsi...sama2 kita ambil iktibar.

Hari ni saya on instagram.Tertengok insta kawan2 sekolej sekuliah dulu.Allah...tumpang bangga tengok ramai yg dh completed their degree.Pulak tu saya ni sebenarnya tua 3 tahun dari dorang tapi bulan 3 ni baru nak start kuliah pertama degree saya.😅

Memang x nafikan saya rasa iri hati or cemburu.Tipu la kan x cemburu tengok kejayaan orang lain.Tapi yg bagusnya benda ni buat saya rasa tercabar n lebih bersemangat untuk sambung degree.Saya memang x sabar sangat...Walapun pjj makan masa 4-5 tahun untuk complete,tapi better late than never,right?Xpe la walaupun masa tu saya mungkin dah masuk umur 30 tahun,x lah terlalu tua kan?Haha...Tapi takut jugak sebab dah ada suami.Pulak tu bekerja.Takut x dapat bahagi masa dgn baik.Pastu Sem 1 ni dah kena struggle sebab kalau dean listed boleh apply biasiswa Jpa untuk kakitangan kerajaan.Untungkan?

Biarlah lambat...asalkan ada usaha untuk terus belajar n berjaya.InsyaAllah...

No comments :

Post a Comment